Pages

Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie Third Birthday tickers Notes:
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 27, 2010

Yesterday

Semalam saya berusaha dengan gigihnye utk menyiapkan soalan2 utk assignment/quiz/oral test utk pelajar2 diploma saya tetapi apakan daya kuasa untuk berpoya2 melakukan perkara2 selain itu yg melebihi kuasa utk rajin huhuu (T_T) tp saya bangga gak atleast soklan quiz da siap, tggal yg len2 tu jek...harini cam xde mood plak sbb jap g ada meeting  plus mood nak blk dah menguasai diriku ini...so tggu next week la (hai..bilerlah nak siap neh!!!)

Sebut pasal next wik..hari senin(apply cuti dah) n straight la cuti sampai selasa (Yeay!!!)..wiken ni lama sket duk umah..boleh la menggomol suami(sesungguhnya aku berpuasa ye) Ammar sepuasnya yeay lagik!!! wiken ni gak haruslah blk banting (kampungku terchenta) sbb pakngah n makngah wat mkn2 utk berbuka puasa..sonok tu ramai2 mkn bersama...makan bergaduh kitorg panggil heheh..anak2 pakngah n makngah tu je da 6 org n plus cucu2 dorg lagik so tambah lagi family kitorg plus family mak uda n ramai lagikla...besh besh...kalau dulu arwah atok ada lagi mesti lagi besh..kumpul kat umah dia tp skrg pigi berkumpul umah makngah n pakngah jelah sbb maklong n paklong pun dah pergi meninggalkan kami sekeluarga jgk huhuhu...ramai dah org2 tua yg da pergi..giliran diri sendiri xtau la biler lagik (T_T)
 
Semalam gak pas blk keje saya singgah jap g bank(cucuk duit la nak tuang minyak), gi aktif beli air mineral n singgah bazaar jap beli cempedak goreng RM2 je..tingin nak mkn...saya beli tu je sbb kitorg g mkn kat matzin utk buka puasa...sape kitorg tuh?? saya,zai n kakwin....mekta n simah(bg nama kampung sket heheh) nak buka puasa sama PM semalam huhuu...tu yg kuar baju raya thn neh tu tuk tayang depan najib hehehe..nak kalahkan rosmah kerr??

kitorg gi dgn kete berasingan sbb pastu saya singgah masjid mahsan utk solat maghrib + isyak n terus wat solat terawih sekalik...xramai pun org kat cni..utk ppuan ada satu line je(maybe ramai yg gi masjid serting utk solat sama PM)..saya rasalahkan..saya je kot yg muda sket kat ctu,yg len seme org2 tua dah..baya mak n nenek saya dah...so org2 tua ni mmg ramah..macam2 la soklan dorg tanya ala2 polis pencen(mmg da pencen kottt huhuh) n saya try jawab seringkas mungkin. Solat terawih kat cni sgt cepat..kul 9.30pm da selesai..wat 8rakaat terawih n 3 rakaat witir..pastu blk ler xkan nak tdo kat masjid plak..sampai je kat umah tgk zai n kakwin sdg gigih wat kuih raya..siaplah sebalang utk bg bakal mertua..kuasa chenta kakwin!!!

saya plak just jadik tukang tgk n makan je (^_^)..badan terasa letihlah plak maybe sbb ptg tu cuaca sgt panas terik n saya si kaki minum neh puasa so xdptlah minum air mineralku itu huhuhu..saya tdo awal kul 11.30pm (bg aku waktu tu awal) sbb biasa tdo 12pm ke atas..pas iron baju teruss Zzzzzz...terbangun kul 4.30am tuk sahoor..bgn terus letak ayam(da siap perap) utk di grill kat oven..20 minit..ting!!! bunyi oven so terus mkn ayam tu dgn salad huhuu..mkn ala2 western pepagi buta weh... sekarang ni menjaga pemakanan la sbb???? sbb gemuklah huhuu..kakwin n zai mkn roti bakar..sgt xlalu nak mkn roti skrg neh...mkn yg grill2 je boleh telan...pas mkn lepak2 gak tgk nur kasih then terus solat subuh sblm tdo jap sampai kul 7am bgn,mandi,siap2 n g kolej....

Harini byk plak meeting nak attend..ingatkan sempatlah bloghopping kawan2 nyer blog tp maybe esok kot kat umah..tu pun kalau baby ammar bg kerjasama..that's it apa yg berlaku semalam..nothing much happened except for..lupa plak nak bgtau..sy sgt happy sbb at last ada my colleagues noticed something bout me hehehe..ehem..batuk sket!!! adalah dua org hamba allah neh ckp "Eh, baru perasanlah Yana dah kurus sket, selalu tu akak ingat sbb baju yg Yana pakai"~aku sll pakai kaler hitam sbb nak nampak ilusi kurus huhuu(T_T) tp semalam haku pakai kaler oren ye mmg xde ilusi2 utk nampak kurus melainkan dah kurus!!! yeay!!!..xtaulah pujian ikhlas or perli tapi haku tetap hepi (^_^) ni yg buat haku nak gigih menjaga pemakanan neh n plus my hunnybunny nak hadiahkan basikal utk haku bersenam..dia nak bg sokongan utk saya lebih gigih berusaha nak capai berat badan asal b4 kawen huhuu..ntah boleh entah x!!! apa2pun..thanx ek B..sayang B sgt2..kalau duk sama boleh lah ikut B joging (laki haku sgt giler joging) bulan puasa pon berjogging sbb nak maintain bdn so mana boleh jadik xkan dia sorg je nak kurus...daku pun nak huhuhu..doa2kan saya berjaya \(^_^)/ cheering myself...hoyeh hoyeh..

xoxo

No comments:

Post a Comment

ReeNaJoe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...