Pages

Lilypie Pregnancy tickers
Lilypie Third Birthday tickers Notes:
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, October 22, 2012

My Routine...



As a working mum plus 1 and half kids hehehe *other half still inside tummy* I think I face the same routine almost everyday - weekday!! except weekend of course..Due of my long journey to office. It takes me about 30-40minutes driving to office sweet office so that means I have to wake up super early at 6am..kalau lambat dari jam 6am tuh alamatnya mmg kena drive over speed limit huhu..nak2 skrg ni jam di thumbprint telah dicepatkan 5minutes compared to usual (T_T) sapelah gatal tangan cepatkan tuh ggrrr..even 5minutes is so precious to me coz ini menentukan lambat n cepat dtg opis kehkehkeh..dasar!!!

So whatever...kalau sempat, I will make breakfast for me n hubby n some snacking for Ammar utk dibawa g rumah babysitter dia...selalu I prepared simple dish like french toast*roti telur-nama nak glemer jek*, or fried rice, fried noodle, western * consist of red bean+sausages+scramble egg*..seme makanan yg simple n easy to make...If x sempat then I will bancuh my susu/milo n bring to office..nanti boleh cicah dgn biskut..yummy!! Tapi tulah..if bangun lambat then otw g keje singgah beli kuih2 or nasi lemak ke apa then bwk g opis..tp if there is the case of super late then xsempat nak buat or singgah beli straight g opis je...then g ikut kawan2 mengeteh pagi2 which lately I find this very disturbing coz..there is lots of men out there *smokers esp* yg xrespect langsung pregnant lady/kids/org tua ke then pas makan terus sembur2 makanan syaitan n iblis tu merata..hukhukhuk...I so HATE THEM!! Sometimes I rasa lemas sgt n feel like yelling to them..so that's why I avoid to have breakfast outside...sll tapau je n mkn kat opis..tu pon masa beli tu tahan napas n bayar n jln2 laju2..huhu...sian perempuan pregnant 30weeks macam saya ni (T_T). I hope the gov will do something about it...tapi tulah...alahai..not in million years I guess..Para smokers yg gampang ni xkan kisah nak merokok merata..even dia tau ada baby/org tua/pregnant ladies di sekitar mereka..gampang sungguh! marah ggrrr...

Then after dat..works works works!!! until lunch time, biasa akan gi mkn luar with my mates n sll akan carik tempat yg paling jauh dgn para lelaki durjana yg suka merokok merata ni or sometimes I tapau je..that's much better..hati pun xsakit asyik kena asap rokok mereka..At 5pm I definitely thumbprint coz rumah jauhkan nak cepat blk jumpa tercinta. Usuallay I'm home around 6pm...masa blk xblh speed sbb sll ada je abg polis/JPJ nyorok merata nak saman huhu...so I will be very sopan driver n ikut peraturan kuikuikui...

Reach home..sll Ammar n my mr.h akan sambut n I will be straight to sofa n landing n tgk TV...baring2 je sementara nk prepare dinner n mandi afterwards...

yes..I'm the couch potato..
Kalau I super rajin then I akan tolak ammar naik basikal keliling taman tuh...exercise la kuar peluh sket kan..tp if super pemalas the I akan baring2 je sambil tgk TV hahaha...but dinner sll akan masak sbb I jenis dah prepare nak masak apa semggu awal..so ikan/ayam/daging/seafood ke seme dah siang masuk plastik siap2..nak masak nanti kuarkan je utk defrost then masak..lauk2 simple je pon janji perut kenyang..like the other day I masak kobis masak lemak n ikan goreng sambal...cincai2 je tp ammar suka..makan sampai licin pinggan..good boy!! patutlah lately mummy dah xlarat nak dukung...berat dah mencanak naik 13kg++..so papa, ammar is all yours hehehe..


lauk2 simple by monster chef hahaha..

Then, after maghrib n isyak prayer baru I akan tgk kain baju yg nak lipat dah meggunung tuh or kemas rak buku or sapu sampah etc...biasa mr.h will do the lipat baju part..I hate lipat baju..siapkan bakul kain baju ammar etc+iron baju for tommorrow then settle..baring2 lagi depan TV tgk citer apa2 yg best kuikuikui...baring je keje...around 10.30-11pm mesti nak tdo dah sbb takut pagi tersengguk2 kat opis ngantuk..now during preggy, mr.h nyer keje b4 I went to bed is to massage me hehehe..urut2 kaki sbb I sll cramp kaki lately huhu..bestnya...kadang2 sampai tertdo..Tq hubby! tp bila time bola jgn harap dpt treatment begini...mesti bola diutamakan..nyampah!! Waktu tidur Ammar pun sama dgn mummy sbb papa biasa tdo lagi lewat..ammar ni kadang2 ikut mood, time ok tuh lepas susu terus ZZzzzz..but time moody, macam2 nak..nak suh garuk la, nak suh bacakn bukulah...nak lompat2 kish baby la..macam2 kerenah..ppttfff n b4 sleep usually I'll read anything from novel to mags or anything even catalogue hahaha...saje nak bagi mata ngantuk cepat..then terus Zzzzzz...esok ulang benda yg sama

That's all my story for weekday...ni baru anak satu..anak dah dua nanti xtaulah sempat berbaring2 depan TV lagi x huhu...so what about you guys?? how's ur weekday? hectic? busy/relax? do share...

Wait...today is Friday right!! that means tomorrow is WEEKEND..yeay!!  *ciken dance*.I'm so looking 4ward for wiken sbb masa utk bgn a bit late n bermalas-malasan depan TV baring2...hehehe..baring je keje mana x comel kuikuikui

Happy Weekend everybody


xoxo


No comments:

Post a Comment

ReeNaJoe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...