Pages

Lilypie Third Birthday tickers Notes:

Thursday, September 8, 2011

Lailatul Qadar..

Ramadan dah pun meninggalkan kita. Mungkin pengalaman Lalilatul Qadar ini mampu membuatkan kita rindu kepada Ramadan...

“Lepas basuh pinggan, ikut Abah pergi masjid,” kata Abah separuh memerintah. Aku memandang kepada Emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut Abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan.

Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur. Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja.
Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib. Aku menggosok gosok mata ku utk mendapatkan kepastian. Ya, aku tidak bermimpi..

Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.
“Kenapa?” tanya Abah..
“Lailatuqadar, ” kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah.
“Kepala otak engkau Lailatulqadar . Berapa lama engkau tak ke masjid?”
Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.
“Diorang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor.. pasal tu kubah tu dorg angkat letak kat tanah..
Bodoh, “sambung Abah memaki lagi.
Kalau emak ada di sini tentu dia angguk sahaja. Terima sahajalah. Jangan melawan.
Selamat menunggu Ramadhan tahun hadapan.

hahaha..sumpah kelakar!! source from HERE 
p/s-still no mood to story mory pasal raya hahaha
xoxo

No comments:

Post a Comment

ReeNaJoe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...